30 dniowe wyzwanie dla początkujących

30 DNIOWE WYZWANIE
#dlaciebiedladuszy

Jak wiele razy próbowałaś/eś przejść na jasną stronę mocy. Pewnie niezliczoną ilość razy. Albo należysz do tych osób, które myślą po co mam przewracać swoje życie do góry nogami, to tylko moda – szybko minie.

Co ci szkodzi spróbować pierwszy lub kolejny. Proponuje próbę tylko na jeden miesiąc. Zobaczysz co się zmienia, jak się czujesz, a po miesiącu zdecydujesz czy idziesz dalej. Niech ta decyzja będzie oparta na zdobytym przez ten czas doświadczeniu. 

Wprowadź poniższe porady w życie a zobaczysz co się stanie. Zaobserwuj zmiany jakie zajdą w tobie.

Jak już zapewne wiesz część rzeczy nie da się zmienić, a inne wymagają jedynie trochę wysiłku. Ja proponuje zmianę małymi krokami. Zaczniemy wspólnie od miesiąca. A potem zobaczysz co dalej.

Nie ma potrzeby katowania się modnymi dietami! Wystarczy wprowadzić kilka zasad do swojego planu dnia a zaraz zobaczysz różnicę. Wystarczy świadome zadbanie o siebie.

Nasze ciało oraz umysł nie stanowią dwóch osobnych bytów, trzeba zachować pomiędzy nimi równowagę. Kumulowane w sobie problemy, prędzej czy później dadzą o sobie znać, właśnie przez twoje ciało (bóle, przykurcze, wysypki itp.).

Przekonaj się już teraz. Ja na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że warto 🙂

Dla jednych taki plan wyzwania będzie prosty jak bułka z masłem, dla innych może być jak wejście na K2. Wieżę, że osoby, które zaczynają dadzą sobie radę. Najważniejsze obserwuj każdą nawet najdrobniejszą zmianę i traktuj ją jak duży sukces. Wprowadzaj zmiany powoli, czasem zrób to poswojemu tak jak to ty czujesz. To ma być twoja zmiana i twój sukces. To nie ma być męczarnia, czy dieta na miesiąc. Ma być to twój sposób na styl życia, który kochasz i lubisz. Pamiętaj robisz to dla siebie i swojego samopoczucia. Jeżeli czujesz, że nie chcesz odstawiać nagle wszystkiego, nawet co złe to nie rób tego. Wycofuj je pomału.

Zadania na kolejne 30 dni:

  1. Codziennie rano pijemy wodę z cytryną (na czczo)
    Zaraz po przebudzeniu, wyciśnij sok z połówki cytryny, dodaj letnią przegotowaną wodę. (nie jest naukowo udowodnione, że zimna woda jest zła, natomiast mój przełyk i jelita, preferują cieplejszą wodę). Pijemy wodę z cytryną ok. 30 minut przed posiłkiem. 
  2. Codziennie przed wyjściem rano zjadamy śniadanie
    Proponuje pożywną owsiankę, jaglankę lub kanapki na pełnoziarnistym pieczywie.
  3. Czytaj etykiety na produktach
    Zwracaj uwagę co kupujesz, wybieraj produkty takie gdzie nie ma konserwantów, szkodliwych E. Jeżeli masz z tym trudność, trzymaj się zasady, że kupujesz tylko to co ma mały skład lub mało E.
  4. Minimalizacja spożywania tłuszczów i węglowodanów. Spożywamy tylko te pełnowartościowe.
    – zrezygnuj z białego pieczywa na rzecz pełnoziarnistego (sprawdź najpierw jego skład).
    – zrezygnuj z białego makaronu na rzecz jego razowego odpowiednika
    – zrezygnuj z białego ryżu na rzecz brązowego
  5. Zrezygnuj z cukru
    Możesz zastąpić ksylitolem lub stewią. 
  6. Ogranicz lub wyeliminuj:
    – alkohol
    – słodkie napoje
    – słodycze. Możesz zamiast słodyczy zjeść jedną lub dwie kostki gorzkiej czekolady min. 70%. 
  7. Pijemy!
    – codziennie wodę – min. 2,5 litra dziennie (wliczamy w to również soki)
    – jeżeli masz wyciskarkę lub sokowirówkę, to codziennie rano rób świeże soki z warzyw i owoców. Najcenniejsze są zielone koktajle, czyli te z dodatkiem zielonych warzyw np. szpinak czy jarmuż. 
    – jeżeli nie wyobrażasz sobie życia bez kawy to ogranicz ją do 1 filiżanki dziennie. 
  8. Proporcja 70/30
    Jest to stosunek warzyw do mięsa lub produktów zasadowych do kwasowych. Stosuj tą zasadę bezwzględnie. Co to oznacza? Tylko tyle, aby na twoim talerzu królowały głównie warzywa. Produkty zwierzęce traktuj jako dodatek a nie główny składnik. Proponuje rezygnację z codziennego spożywania mięsa. Jeżeli chcesz ogranicz je do dwóch razy w tygodniu.

    PAMIĘTAJ JEDZ DUŻO WARZYW I OWOCÓW!!!!!

  9. Regularne posiłki
    Pamiętaj aby jeść regularnie, co 3-4 godziny. Cztery lub pięć posiłków dziennie.
  10. Aktywność fizyczna
    Codzienny spacer to podstawa. Min. 30 minut poświęć na ćwiczenia fizyczne np. siłownię, basen, jogę, bieg, nordic walking itp.
  11. Sen
    Sen to podstawa, przez ten miesiąc kładź się wcześniej. Ja od bardzo dawna chodzę spać z kurami. Najpóżniej o 22 już jestem w łóżku. Zobaczysz, że zaczniesz się wysypiać, wstawać przed budzikiem i być pełna/pełny energii. 

PAMIĘTAJ !!!!

Przede wszystkim pokochaj!
Wszystko co robisz, rób z miłością do siebie i świata.
Bądź świadoma/my swojego ciała i umysłu

Stosuj się do wszystkich 11 zasad w ciągu tych 30 dni a zobaczysz różnicę. Podziel się ze mną nią w komentarzach.